juli 03

Ny digital reisetjeneste fra NAF: – Vi tar veiboken inn i fremtiden..

RONDANE: Kongsvold Fjeldstue på Dovrefjell er et av stedene som er løftet frem i den nye reisetjenesten. FOTO: Leena Henningsen / NAF Lokale opplevelser

Ny digital reisetjeneste fra NAF: – Vi tar veiboken inn i fremtiden

62% av nordmenn ferierer i Norge – nå har NAF laget en tjeneste for å gjøre Norgesferien enda bedre. “NAF Lokale opplevelser” er en ny digital reisetjeneste som skal øke reiseopplevelsen langs norske veier, og vitalisere lokalsamfunnene.

  • Vi ønsker å få flere til å velge norgesferie, og når de gjør det skal de få de beste, lokale tipsene, sier kommunikasjonsrådgiver i NAF, Ann Cathrin Andersen i en melding.

Med et opplag på over 530 000 eksemplarer har NAF Veibok i 90 år vært til nytte, inspirasjon og glede for medlemmene som Norges mest komplette reiseguide. Nå tar NAF veiboken inn i fremtiden – 3. juli lanserte de en ny digital tjeneste, og området de har valgt å starte med er strekningen Nasjonal turistveg Rondane.

— Det er et område med et godt utvalg av lokale, autentiske opplevelser og aktiviteter, i storslått natur, og utenfor allfarvei, sier Andersen.

— Dette er veldig spennende for NAF, og ikke minst for de som reiser på ferie i Norge. NAF ønsker at turistene, både fra Norge og utlandet, skal få de aller beste tipsene om lokale og autentiske opplevelser. Det er nettopp dette denne tjenesten skal tilby, sier administrerende direktør i NAF, Stig Skjøstad.

Økt interesse for å feriere i Norge

Fra 2012 til 2017 har interessen blant nordmenn for å feriere i eget land økt med 17 prosent, hele 62% ferierer i Norge, ifølge Innovasjon Norges rapport.

— 35% av nordmenn som ferierer i Norge sier de vil oppleve lokal kultur og levemåte, 33% sier de vil oppleve tradisjoner og 29% sier de vil spise og drikke lokale produkter, dette har vi tatt hensyn til når vi lagde tjenesten, fortsetter Andersen.

Circle K og Visit Norway som partnere

NAFs ambisjon er å ekspandere tjenesten på kryss og tvers av hele Norge og ta posisjonen som den samlende aktøren som gir reisende gode opplevelser langs norske veier.

— For at vi skal lykkes er det avgjørende at vi har med gode partnere på laget fra hele reiselivet. Vi er derfor stolt over å ha fått med oss blant annet Circle K og Visit Norway i en så tidlig fase, sier Andersen.

— Vi synes det er spennende at NAF tar veiboka inn i fremtiden, og digitaliserer Norges mest komplette reiseguide. Når våre kunder er ute på veien, ønsker vi å være med på å gi de tilgang på de beste opplevelsene, sier Tanja Angelsen Berg, markedssjef i Circle K Norge.

Visit Norway er opptatt av å bruke hele Norge, hele året.

— Vi ønsker at folk skal ta omveiene når de er ute på tur. Vi kjører ofte fra A til B, men hva med det som skjer langs veien? NAF Lokale opplevelser er veldig spennende, og vi håper tjenesten får folk til å stoppe og oppleve noe unikt, sier direktør i Visit Norway, Bente Bratland Holm.

Les mer om NAF Lokale opplevelser her.