oktober 23

Canal Digital Kabel og Telenor slås sammen..

Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd Telenor. Foto: Martin Fjellanger/Telenor

Canal Digital Kabel og Telenor slås sammen

Fra i dag endrer Canal Digital Kabel (CDK) navn til Telenor. Når selskapets TV- og bredbåndskunder nå samles under Telenor-merkevaren, får de mer mobildata i familiebonus, Alltid på nett-garanti og flere andre fordeler skriver selskapet i en melding.

Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel får tirsdag fortløpende beskjed om at kundeforholdet overføres til Telenor.

– Vi skal fortsette å koble kundene til tjenestene og innholdet som betyr mest for dem, enten det er over lineær-TV eller strømming. Alle TV- og bredbåndskunder av Canal Digital Kabel beholder priser og tjenester, og overgangen skjer automatisk, sier Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge.

– TV er ikke lenger et selvstendig medium alene, men henger nært sammen med både bredbåndet og mobilabonnementet ditt. Derfor er det naturlig å slå sammen merkevarene, sier Bjørnsen.

Telenor Norges søsterselskap for TV-distribusjon via satellitt fortsetter under merkevaren Canal Digital for hele det nordiske markedet.

Enklere kundehverdag

Bjørnsen fremhever at CDK tar med seg mye spennende knyttet til serier, film og underholdning fra innholdsuniverset T-We inn i Telenor-merkevaren. Alle høyhastighets bredbåndskunder flytter også inn i Telenor. En felles merkevare for TV, mobil og bredbånd vil forenkle hverdagen for kundene.

– Når vi nå slår sammen merkevarene, blir det enklere å være totalkunde hos Telenor. Publikum skal oppleve oss som konsekvent og helhetlig ved kundekontakt, samtidig som vi styrker Telenors konkurransekraft, relevans og merkevareposisjon i det norske markedet, sier Bjørnsen.

-Noe spennende i vente

– Siden 80-tallet har Canal Digital Kabel vært vårt flaggskip for kabel-TV i Norge. Nå ser vi at Telenor-merkevaren er sterkt posisjonert for å ta denne kundegruppen videre inn i fremtiden. Allerede om kort tid har kundene noe spennende og etterlengtet i vente, som gjør det enda enklere å se og finne akkurat det innholdet de vil, på hvilken skjerm de vil og hvor de vil, avslutter Bjørnsen.

Begge foto via Telenor