november 09

Harald Zwart skal få nordmenn til å spise mer fisk

Hollywood-regissør Harald Zwart står bak en ny reklamefilm fra Norges sjømatråd. Målet er å få nordmenn til å spise mer sjømat opplyser Norges sjømatråd i en melding.

Regissert

Det er mediebyrået Try som har utviklet kampanjen, mens filmen er regissert av Harald Zwart. Filmen vil være svært synlig på TV, kino og i sosiale medier frem til jul og i flere perioder i 2019.

«Fisk før og nå» 

«Fisk før og nå» er navnet på den nye kampanjen som Sjømatrådet lanserer fredag 9. november. Kampanjen er en del av vår strategi for å øke sjømatkonsumet opplyser Norges sjømatråd i en artikkel. Mange spiser fisk av plikt og ikke av lyst, og dette gjelder særlig de unge voksne. Kampanjen er derfor rettet mot målgruppen under 40 år.

-Får det ikke helt til

  • Sjømatrådet har sett på en rekke ulike undersøkelser om folks tanker og assosiasjoner til fisk og skalldyr. Mange peker i samme retning: folk vil gjerne spise mer fisk, men de får det bare ikke helt til. Med denne kampanjen ønsker vi å anerkjenne de utfordringene mange møter om at fisk kan fremstå som kjedelig, men at det er fullt mulig å la seg friste av fisk også i hverdagen, sier Kristin Pettersen, direktør for markedsføring og PR i Norges sjømatråd.

Aktuell link | Seafood