november 15

Rosa rekord for Coop

Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.

5 millioner

I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter, rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord med over 5 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft opplyser selskapet i en melding:

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.

  • Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Coops kunder har støttet Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe alt fra utvalgte hygieneprodukter til rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord og hele 5 222 888 kroner innsamlet til aksjonen. Dette er over en million kroner mer enn i 2018.

  • Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.

Foto via Coop